Icon

Administratie

Schipper & Schipper voert voor diverse MKB-klanten de administratie.

Sommige van onze klanten leveren de administratie nog in een schoenendoos aan, anderen stellen alleen prijs op een jaarlijkse controle van de door hen zelf verrichte boekingen en vragen ons om advies en een jaarrapport.
Dit, en alles wat er tussenin ligt, is mogelijk.

Wij zijn nadrukkelijk geen accountantskantoor of belastingspecialist.
Schipper & Schipper is feitelijk een boekhoud- en administratiekantoor. Veel van onze klanten komen bij grote, gerenommeerde accountantskantoren vandaan, met altijd dezelfde klachten: Véél te duur, altijd een ander die de boekhouding doet, niet te controleren nota’s, regelmatig slordigheden en onjuistheden in de boekhouding.

Wij werken volgens een vast principe: wij kennen uw bedrijf omdat we er zijn geweest. En wij kennen u en uw ideeën en werkwijze, omdat we de tijd voor u nemen. Zodat we ook kunnen adviseren zoals dat hoort, en niet alleen vanachter een bureautje wat fraaie termen over u uitstorten.
Als u vragen heeft, stelt u ze en u krijgt ze gemotiveerd beantwoord. Als wij vragen hebben, beantwoordt u ze ons en op die manier krijgen beide partijen inzicht in elkaars werk- en denkwijze.
En da’s erg prettig. En voorkomt veel onjuistheden, onduidelijkheden en misverstanden. En is dus automatisch al goedkoper doordat het minder werk met zich meebrengt aan correcties e.d.

Enige tijd geleden hebben wij voor een cliënt van ons een gerechtelijke procedure gevoerd tegen een zeer bekend, noordelijk accountantskantoor. De boekhouding was dermate slecht gevoerd, dat zelfs de Belastingdienst na de boekencontrole moest constateren dat er “ernstige tekortkomingen in de boekhouding” aanwezig waren. En niet voor het eerst…
Gevolg: klant wordt geconfronteerd met forse naheffingen (onverwachte uitgaven, dus) en forse (verzuim-) boetes. Toch betaalde die klant jaarlijks zo’n € 3.800,= voor deze vorm van dienstverlening (wat je maar dienstverlening noemt..).
Deze klant is zeer content met onze gemotiveerde en onderbouwde werkwijze en simpele uitleg van complexe dingen. Ook de regelingen t.a.v. BTW-auto’s en auto’s op de zaak/privé-auto’s werden opeens duidelijk. Terwijl juist de accountant daarin gespecialiseerd zou moeten zijn.
Bij ons is dezelfde klant, voor een betere dienstverlening, nog geen € 3.000,= per jaar kwijt.
Referenties zijn bij ons op verzoek zondermeer te verkrijgen.

Ons standaaruurtarief begint bij € 45,00 excl. BTW.
Voor bepaalde deel-diensten (alleen jaarrapportage opstellen bijv.) zijn onze tarieven hoger.

Net als bij onze onroerend-goed-afdeling hanteren wij het principe dat wij graag zaken doen, maar dat wij ons het recht voorbehouden om eventueel een potentiële klant niet te accepteren. Omdat we graag onze tijd goed willen besteden aan hen, die dat van ons mogen verwachten.

Uitgelicht

  • Ten Boer – Kaakheemlaan 10

    Hoekwoning met stenen berging en overkapping op een hoekkavel van 165m2. Deze woning is gebouwd in ca. 1960 en is naderhand gemoderniseerd. Begane grond: – entree/hal met trapopgang, trapkast en […]

    Lees meer
  • Bad Nieuweschans – Kerkhofstraat 8

     Deze charmante halfvrijstaande woning lig in een zijstraat van de monumentale Voorstraat, aan de rand van het centrum van dit kuurdorp. De woning is prima geschikt voor senioren (door de slaap- […]

    Lees meer

Gegevens

KvK: 02063355
BTW-nr: NL8130.00.737.B01
AFM : 12013872
KIFID: 300.009528
SNS : 93.43.89.446
ING : 7906629
BIC SNS Bank: SNSBNL2A
IBAN SNS Bank: NL04 SNSB 0934 3894 46