Schipper & Schipper is een samenvoeging van de twee voormalige bedrijven van de beide eigenaren. Medio 1998 besloten de beide broers Sietse en Martin hun beider zaken samen te brengen in één bedrijf: Schipper & Schipper.
De kernactiviteiten van beide voormalige bedrijven, bleken in de parktijk uitstekend naast elkaar te functioneren:
Bemiddeling bij de aan- en verkoop (en beheer) van onroerende zaken, verzekeringen/hypotheken en financieringen, pensioenadvies/financial planning en het verzorgen van administraties.
Sinds juli 2004 zijn wij verhuisd naar de Engelstilstraat 8, 9671 JH te Winschoten, waar wij in een prima geoutilleerd pand met ruime presentatie-ruimte onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn.
Ons kantoor is klein en geheel onafhankelijk; wij zijn niet gefinancierd door welke bank of verzekeraar dan ook en kunnen dus ook “ongebonden” adviseren. Iets wat helaas steeds meer een uitzondering wordt in onze branche…
We zijn van veel markten thuis, we kunnen veel, maar kennen ook onze beperkingen. Samen met onze twee medewerkers kunnen we u een uitgebreid pakket dienstverlening bieden en daar, waar we dat niet kunnen, verwijzen we u door naar specialisten op dat vakgebied. Zo werken we bijv. samen met een advocaat, een belastingspecialist (FB) en een beëdigd makelaar en WOZ-taxateur met als specialiteit bedrijfsonroerendgoed.
Binnen ons kantoor vindt u mensen die goed opgeleid en gediplomeerd zijn, of het nu op het gebied is van verzekeringen of op het gebied van bijv. boekhouding.
Daarnaast is de meerderheid van ons al vele jaren actief op zijn werkgebied en wordt door na- en bijscholing veel aandacht geschonken aan het actueel houden van kennis.
Wij onderscheiden ons van onze concullega’s door onze rustige, no-nonsense aanpak.
Als u een snelle verkoper zoekt met een glad praatje in een fout pak, vindt u die niet bij ons.
Ons advies is erop gericht om een duurzame relatie tot stand te brengen met de klant, waarbij vertrouwen en lange-termijnplanning voorop staan. We gaan niet voor kortstondig winstbejag. Op die manier hopen we de klant langdurig op een plezierige wijze aan ons kantoor te kunnen binden. Het opbouwen van een duurzame relatie levert immers voor beide partijen uiteindelijk meer op dan de zogenaamde “hit-and-run”-politiek die veel verkoopkantoren er op na houden.
Kijkt u maar eens naar bijv. het aantal faillissementen in de verzekeringbranche. Bijna zonder uitzondering allemaal explosief gegroeide “advieskantoren” met een rits onopgeleide verkopers in een foute leasebak. Levend bij de waan van de dag en stervend bij de realiteit van de functie van adviseur.
We zijn allemaal sterk betrokken bij onze klanten; we kennen ze bijna zonder uitzondering allemaal goed en weten wat hen beweegt. Dat vergt een investering in tijd, energie en vertrouwen die zichzelf ruimschoots terugverdient in duidelijke, heldere adviezen en een sterke binding. Niet voor niets bestaat ons klantenbestand bijna geheel uit cliënten die via mond-tot-mondreclame bij ons zijn gekomen.